EN
تعداد بازدید : 54 - تاریخ خبر : دوشنبه 20 خرداد 1398 - 04:02  
کتاب دیابت در زندگی روزمره
ورزش چه تأ ثیری در کنترل دیابت دارد؟

انجام فعالیت های ورزشی منظم نقش اساسی در کنترل دیابت دارد. ورزش، پاسخ دهی سلو لهای بدن نسبت به انسولین را افزایش می دهد، در نتیجه غلظت قند خون کاهش می یابد. پیاده روی، در صورتی که حداقل 3 تا 4 بار در هفته و هربار به مدت 45 دقیقه انجام شود ورزشی مناسب برای شروع فعالیت بدنی است. می توانید به جای 30 دقیقه ورزش پیوسته، در طول روز 3 بار و هر بار 10 دقیقه ورزش کنید.

بهترین زمان انجام ورزش

1 تا 3 ساعت بعد از صرف غذا است0بهتر است مدت و شدت برنامه ورزشی خود را به تدریج افزایش دهید. به یاد داشته باشید که عرق کردن بیش از حد، تنها آب بیشتری از بدنتان خارج می کند و مستقیماً سبب کاهش چربی بدن شما نمی شود، لذا به میزان کافی آب بنوشید تا جایگزین مایعی که در اثر عرق کردن حین ورزش از بدن شما دفع شده است بشود.

نوعی از فعالیت جسمی را انتخاب کنید که به شما شادابی می بخشد، زیرا در این صورت است که انگیزه ادامه فعالیت بدنی را حفظ خواهید کرد و به طور مرتب به آن ادامه خواهید داد. از بابت اثرگذاری بر میزان قند خون، هیچ کدام از فعالی تهای ورزشی بر دیگری ارجحیت ندارد و علاقه و توانایی و امکانات شماست که می تواند نقش تعیین کننده داشته باشد. قبل از شروع هر نوع ورزش یا فعالیت بدنی، حتماً با پزشک خود در این مورد مشورت کنید و از یاد نبرید که اگر تاکنون فعالیت بدنی نداشته اید، نباید ناگهان، آن هم به مدت زیاد، فعالیت کنید.

امتیاز شما

نظر شما
کد بالا را وارد کنید:
نظر های بازدیدکنندگان